Tirsdagens test i Barcelona

Formel 1 feltet genoptog testarbejdet, tirsdag i Barcelona. Vejret var langt bedre, så de fleste hold, fik kørt mange vigtige omgange i jagten på den bedst mulige forberedelse forud for åbningsløbet i Melbourne sidst på måneden.

Kevin Magnussen. . Copyright Haas F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/3 klokken 10:03

Hvis man ser bort fra McLaren, så havde de fleste hold en ganske produktiv dag.

Den absolut mest aktive mand på banen, som samtidig var den hurtigste, var Ferraris stjerne Sebastian Vettel, der tilbagelagde hele 171 omgange.
Det var planen, at han skulle deles om arbejdet med Kimi Räikkönen, men finnen meldte ud, at han var lidt sløj, hvorfor han ikke så sig i stand til at kører.

Hos Mercedes delte man opgaven, som planlagt. Bottas viste sig igen som den hurtigste af de to, med næstbedste tid, der blot var to tiendedele sekund langsommere end Vettel.
Bottas tilbagelagde 86 omgange.

Lewis Hamilton kørte den 4. hurtigste tid, lidt over 2 tiendedele sekund langsommere end Bottas og blev noteret for 91 omgange.
Så samlet set, kørte Mercedes 177 omgange.

Mercedes-kørerne meldte efterfølgende ud, at de var lidt urolige omkring dækforbruget.
Der er ingen tvivl om, at de er hurtige, men de holder ikke farten så længe som Ferrari og Red Bull.

Netop Red Bull, var med Max verstappen, tilbage i top tre, da han kørte tredje hurtigste tid, blot 5 hundrededele sekund langsommere end Bottas.
Verstappen tilbagelagde 130 omgange alene, hvilket sendte ham op som nummer 2 når man tæller kørte omgange.

Hos HAAS var det Kevin Magnussen der stod for arbejdet. Han sluttede med 6. hurtigste tid, under et sekund langsommere end Vettel, hvilket må være godkendt.
Tilmed fik han tilbagelagt hele 96 omgange, så der kom rigtig meget god data til holdet.

I bunden af tabellen fandt vi Lance Stroll i Williams. Men selvom de var langsomme, var holdet rimelig tilfreds med dagens arbejde, hvor de fik kørt 86 omgange med Stroll og 42 med Sirotkin, der sluttede som nummer 9.

Hos McLaren var det en katastrofal dag, der mest af alt bragt minder tilbage fra Honda samarbejdet. Hele 3 motorer røg der gennem systemet, inden de kunne komme op til 38 omgange.
Renault hævder dog, at det ikke er deres motorer der er problemer med, men batterierne i McLarens racer.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« McLarens Gremlings Calderón bekræftet testkører for Alfa Romeo Sauber »