-->

Rykker Vettel tilbage til Red Bull?

Silly Season er i gang. At Vettel skulle rykke tilbage til Red Bull, er et emne der er kommet frem, efter at Christian Horner, har udtalt at de stadig er gode venner med tyskeren, der har haft stor betydning for holdet.

Australiens Grand Prix 2018 . Copyright Ferrari

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 8/7 2019 klokken 15:07

Sebastian Vettel kæmper med sin Ferrari og virker langt fra glad. Samtidig virker det til at Verstappen er på vej væk fra Red Bull og at Gasly bliver sendt retur til Toro Rosso. Så det er ikke helt utænkeligt at Vettel, kunne forlade Ferrari til fordel for Red Bull.

Det er offentligt kendt, at Max Verstappen har en performance klausul i sin kontrakt. Men præcist hvor god en bil han skal have, for at den ikke kan udløses, er der kun få der ved.

Mange påstår, at Red Bull har skrevet under på, at han skulle have en bil der er i stand til at vinde mesterskabet, mens andre siger at den blot skal kunne vinde løb.

Han har vundet løb, men selvom han lige nu, er oppe som nummer 3 i mesterskabskampen, er der ikke meget der tyder på, at han vil kunne gøre sig de helt store forhåbninger om at kunne vinde mesterskabet i år.

Skulle han forlade Red Bull, siges det at Mercedes står klar med en kontrakt, hvilket vil sætte ham i bilen vedsiden af Hamilton, mens Bottas vil ryge ud.

Red Bull vil så mangle en stjerne, hvilket de gerne vil have i form af Sebastian Vettel, der har en lignende klausul i sin kontrakt.

"Sebastian, Vettel red., har en stærk tilknytning til vores hold," udtalte Horner forleden.

"Han sikrede os 4 verdensmesterskaber og var den første til at vinde med en Red Bull racer. Det betyder noget."

"Samtidig kommer han ofte forbi vores garage, hvor han stadig kender de fleste, for at få en snak med mekanikerne," tilføjede Horner.

Der er ikke megen tvivl om, at Vettel er velkommen tilbage hos Red Bull, der siden Vettel stoppede, ikke har haft den ro på, som det kræver at lave en vinderbil.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Fundamentale problemer hos Renault Lyt til F1 »