Red Bull slanker sig

Når Formel 1 feltet kommer til Europa, d. 22-24. april, bliver det med en "light" Red Bull Formel 1 racer, i følge de seneste rygter. Det er dårligt nyt for Ferrari, der ellers er kommet bedst fra start i år.

Red Bull Zero . Copyright Red Bull

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 29/3 2022 klokken 12:03

Mens Mercedes kæmper med en bil, der ifølge deres egne beregninger, er den hurtigste bil på banen, men som de bare ikke kan få til at fungerer, ser det anderledes positivt ud hos Ferrari og Red Bull, der begge ser ud til at have ramt ret godt, med deres nye design.

Efter en sejr til Ferrari i Bahrain, blev det til en sejr for Red Bull i Saudi-Arabien, efter endnu en utrolig tæt kamp.

Når Formel 1 feltet, om små to uger, indtager Melbourne igen, for at afvikle Australiens Formel 1 Grand Prix, der ikke har været på kalenderen siden Covid-19 lukkede løbet ned, for lidt over to år siden, vil der ikke være de store opdateringer fra nogle af holdene.

Men når Formel 1 feltet kommer "hjem" til Europa, og dermed tættere på deres fabrikker, vil der komme opdateringer til de fleste biler.

Red Bull er et af de hold, der varsler opdateringer, efter de fra sæsonstarten, har været udfordret af overvægt, som 8 ud af 10 af de andre hold, også har været.

Faktisk er det kun Alfa Romeo der er under vægtgrænsen, mens McLaren er landet lige på den.

Red Bull skulle nu have fundet slankekuren der virker, hvilket angiveligt skulle betyde, at de nu kryber ned under vægtgrænsen, til fordel for mulighed for at fordele vægten endnu bedre.

Med en "light"-version af Red Bull raceren, vil det engelske hold fra Milton Keys øge presset på det italienske hold fra Maranello, i kampen om mesterskabet.

Ferrari kommer utvivlsomt også med opgraderinger, hvilket kun er dårlige nyheder for Mercedes, der fortsat kæmper med, bare at blive det tredje bedste hold.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« En million dollars, kostede Schumachers uheld Horner bekymrer sig ikke om Mercedes »