Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 23/3 2022 klokken 15:03
Skal man tro på Mercedes' holdchef, Toto Wolff, så er holdets problemer meget mere end blot en aerodynamisk pakke, der har vist sig langt mindre effektiv, end det deres beregninger sagde.
Men holdet fik, efter hårdt arbejde i Bahrain, mere styr på deres bils aerodynamik med løsninger, der nu bliver introduceret i mere færdig version.
Dog er der flere steder, hvor man vil sætte ind. Herunder pit-stop, som var op mod et sekund langsommere end Red Bulls, hvilket hurtigt kan blive meget afgørende i et løb, når det nu ser ud til, at der skal flere stop til end tidligere for at gennemføre et løb.
I Bahrain havde alle tre pitstop. Sidste stop kom dog under en Safty Car, hvilket betyder, at en del af holdene næppe ville have taget det stop, hvis ikke Safty Car var kommet på banen.
Ud over det, er der noget der tyder på, at Mercedes' ellers så stærke motor heller ikke er med i forhold til Ferrari og Red Bull. Et problem der ikke er lige til at løse.
Red Bull har dog et større problem med at få styr på sine motorer, så de ikke ender med endnu en DNF.
Mercedes-holdets nye kører, George Russell, er nervøs for, at holdets problemer er så gennemgribende, at det kræver så meget at løse dem, at de ikke har mulighed for at gøre det i år indenfor det begrænsede budget, de har til rådighed.
Det bliver spændende at følge det sejrsvante hold i de kommende løb, som vil afsløre om de har noget at have pessimismen i.