Hulken: “Mange faktorer” skyld i tab af sæde

I dag kunne vi oplyse, at Nico Hülkenberg fra næste sæson er fortid hos Renault F1, men mange faktorer har spillet ind i beslutningen. Det skriver køreren på sin Instagram-profil.

Australiens Grand Prix 2018 . Copyright Renault F1

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 29/8 2019 klokken 18:08

Nico Hülkenberg har været talt op som emne hos Ferrari og senere også hos andre topteams, men afstanden mellem succes og fiasko er som bekendt meget kort i dagens Formel 1-cirkus. Således kunne tyskeren i dag se sig selv på avisforsiderne som fortid hos Renault F1.

Renault offentliggjorde nemlig tidligere i dag, at Mercedes' test- og reservekører Esteban Ocon fra næste sæson bliver teamkammerat til Daniel Ricciardo hos det franske fabriksteam. En bitter pille at sluge for den erfarne F1-kører og Le Mans-vinder.

På sin Instagramprofil skriver Hülkenberg i dag, at fyringen ikke alene handlede om manglende fart.

“Det er en skam at rejsen med Renault slutter efter denne sæson, specielt eftersom vi endnu ikke har været i stand til at nå vores mål,” skriver den 32-årige tysker.

Nico HülkenbergNico Hülkenberg
Copyright Renault Motorsportmedia


“Vi havde håbet på at tage endnu et skridt fremad denne sæson, men desværre har vi ikke formået det,” fortsætter han.

“”Det er velkendt, at valg af kørere ikke udelukkende handler om performance. Der er tale om mange faktorer,” forklarer Hülkenberg.

Og hvor ender den snart forhenværende Renaultkører så?

"Hvad angår 2020 har jeg tillid til, at jeg nok skal finde en god løsning, men der er intet at annoncere lige nu," slutter Hülkenberg.

At dømme ud fra Haas’ teamchef Günther Steiners seneste udtalelser kunne det blive som afløser for Romain Grosjean og dermed som teamkammerat til Kevin Magnussen.

Svaret får vi enten i forbindelse med løbet på Spa eller ugen efter på Monza i Italien.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Her er kørernes dækvalg Raikkonen regner med at køre »