Eksklusivt interview med Kevin - Del 2/3

Magnussens garage . Copyright Lea Anna Petersen

Hermed bringer vi anden del af BMF1s eksklusive interview med Kevin Magnussen, der blev foretaget på Monza i forbindelse med Italiens Grand Prix. Det handler bl.a. om brok på radioen.

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 2/9 klokken 18:09



Vi fortsætter hermed med anden del af interviewet med Kevin Magnussen, hvor vi bl.a. kommer ind på kørernes brok over radioen samt forskellene på at køre for et fransk og amerikansk F1-team.

Jeg starter blødt ud med emnet radiokommunikationen.

”Har Formel 1 efterhånden fået for meget brokkeri på radioen fra kørerne over det ene og det andet? Er de for hurtigt ude i medierne og klage over den ene eller anden kører? For meget ’show off’ i stedet for bare at køre?” spørger jeg.

”Altså, hvis du satte en mikrofon på alle fodboldspillerne under en fodboldkamp… de brokker sig minimum lige så meget,” svarer Kevin. ”Sådan er det også med så mange andre sportsgrene. Det er på vildt adrenalinprægede tidspunkter, vi bliver optaget, når vi snakker, og nogle er selvfølgelig mere flamboyante end andre, men der vil blive gået til stålet på alle fronter. Også med sproget.”

Interview med Kevin på Monza
Copyright BMF1


Kevin begrunder derefter sit svar yderligere med en sammenligning.

”Nu er det bare sådan, at vi har en mikrofon lige her,” fortsætter han og peger på området omkring sin mund. ”Så det bliver optaget og sendt ud til alverdens seere, og det ser du ikke i fodbold eller så mange andre sportsgrene. Men vis man kigger på en fodboldkamp og lægger mærke til, hvor meget spillerne brokker sig til dommeren og så videre, så vil jeg næsten sige, at det er værre i andre sportsgrene.”

Vi holder lidt fast i emnet kommunikation, da jeg spørger ind til en speciel radiomeddelelse fra Kevin under Belgiens Grand Prix.

”Kort efter starten på Spa, da Hülkenberg presser Romain (Kevins teamkammerat) ud af banen, siger du på radioen: ’if Hülkenberg can do that, it’s going to be a dirty race’. Er det en måde, hvorpå du sender et budskab til Charlie (Whiting, F1s løbsdirektør).”

”Lige der syntes jeg, at det tangerede til noget, der skulle straffes på den ene eller anden måde. Men det blev der ikke gjort, og jeg havde det bare sådan, at i de sidste par løb inden, var det ikke ok at gøre sådan noget, og nu er det pludselig okay. Og så kom der bare den kommentar, at hvis han må det dér, så bliver det et hårdt race, for så er alt dårligt… men det var det så åbenbart ikke alligevel,” forklarer Kevin.

”Kunne der være lidt strategi i at sige det på radioen, for at sende et budskab til Charlie om, at nu må det høre op,” spørger jeg.

"Næh, jeg tror ikke at det hjalp mig, faktisk. Det hjalp mig ikke i den gyldne situation,” lyder svaret.

Vi vender nu fokus mod tiden hos Renault og den aktuelle situation hos amerikanske Haas F1 Team.

Kevin Magnussen.
Copyright Haas F1


”Hvordan vil du med få ord beskrive teamets (Haas) måde at reagere og være på generelt,” spørger jeg.

”Her er man nede på jorden, upolitisk, meget mere enkel i sine arbejdsgange. Det er mere ren racing,” svarede Kevin.

”Kan man sige amerikansk?”

”Nej, det synes jeg ikke man kan sige.”

”Når jeg spørger, er det fordi jeg tænker på din far (Jan Magnussen),” prøver jeg. ”I Chevy-garagen virker det hele lidt mere cool, afslappet men alligevel fokuseret.”

”Jo, det kan du godt sige,” nikker Kevin.

Herefter tager vi fat i det næste læserspørgsmål, som kommer fra Leni Barfod Jakobsen.

”Skal du aflevere din bil til ligeså mange 1’ste-træninger til næste år, som du gør i år?”

”Ja, det skal jeg,” lyder svaret.

”Er det en lidt for hurtig kontraktunderskrivelse, der er årsagen,” spørger jeg.

”Ja, det står for min egen regning. Jeg har selv forhandlet den, og der kommer der sjældent noget godt ud af det, når man selv gør det,” griner Kevin. ”Det er ikke optimalt, men næste kontrakt kommer det ikke til at blive sådan.”

Og til sidst et ægte TV-journalistspørgsmål. Måske er det første gang i denne weekend, og det kommer sikkert utallige gange de næste to dage.

”Hvordan kommer det til at gå på søndag (i morgen)?”

”Jeg håber, at det kommer til at køre,” smilede Kevin.

Hermed slutter anden del af vores eksklusive interview i tre dele med Kevin Magnussen.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.
blog kommentarer leveret af Disqus

« Alonso tæt på ny aftale Pitstop-strategier til dagens løb »

TEMA: Kevin Magnussen

Kevin Magnussen Kevin starter snart sin 3. sæson i Formel 1 når han skal køre for Haas F1 i 2017. Kevin skal dermed køre side om side med den erfarne Romain Grosjean som er kendt for at være super-hurtigt. Han skal sættes på plads af Kevin!


BMF1 om Magnussen, McLaren, Renault F1 og Haas
Se BMF1s kørerside for Kevin, hér:Kevin Magnussen
Læs alt om Haas F1:Haas F1 Team
Læs også om Renault F1:Renault F1
Eller læs om McLaren F1:McLaren F1


Formel 1 odds fra Unibet

GP-vinder

NavnOddsSpil
Alonso, Fernando1001.00Spil nu!
Bottas, Valtteri8.00Spil nu!
Ericsson, Marcus3001.00Spil nu!
Magnussen, Kevin 1251.00Spil nu!

GP-vinder

NavnOddsSpil
Hamilton, Lewis1.15Spil nu!
Vettel, Sebastian1.20Spil nu!
Bottas, Valtteri1.40Spil nu!
Magnussen, Kevin 126.00Spil nu!

Nedtælling

Næste løb: Malaysias Grand Prix
Dato: 1/10 2017 kl 9:00 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

Malaysias Grand Prix
Løbsdato:01/10 2017
Bane:Sepang

Singapores Grand Prix
Løbsdato:17/9 2017
Bane:Singapore Street Circuit

Optakt

    Fredag

    Fredag

    • 1. Frie Træning
    • 2. Frie Træning

    Lørdag

    Lørdag

    • 3. Frie Træning
    • Kvalifikation

    Søndag

    Søndag

    • Start grid
    • Løbsresultat

    Seneste løb

    Placering Kører Team
    1. L.Hamilton Mercedes AMG
    2. D.Ricciardo Red Bull
    3. V.Bottas Mercedes AMG
    4. C.Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso
    5. S.Perez Force India
    6. J.Palmer Renault F1
    7. S.Vandoorne McLaren
    8. L.Stroll Williams
    9. R.Grosjean Haas F1 Team
    10. E.Ocon Force India
    Se hele resultatet


    Tidligere F1 verdensmestre

    År Kører
    2016 Nico Rosberg
    2015 Lewis Hamilton
    2014 Lewis Hamilton
    2013 Sebastian Vettel
    2012 Sebastian Vettel
    2011 Sebastian Vettel
    2010 Sebastian Vettel
    2009 Jenson Button
    2008 Lewis Hamilton
    2007 Kimi Räikkönen