Red Bull vil bruge KERS (nogle steder)

Det kom som et chok for de fleste, at Red Bull ikke brugte KERS i den forgangne weekend. En flot pole position, og en næsten flottere sejr til Sebastian Vettel, og så helt uden KERS, som konkurrenterne besad. KERS skal dog nok blive brugt i RB7.

Red Bull lollipop . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 31/3 2011 klokken 19:03

Der var ikke noget med start-KERS, mini-KERS eller hvad man ellers vil kalde en KERS, der kun virker en gang i hver session. I stedet var det et velbalanceret RB7-chassis, som vi oplevede på den australske asfalt.

Det bliver dog anderledes, når vi ankommer til Sepang i næste uge. Red Bull motorsportsrådgiver, Dr. Helmut Marko, udtalte til den tyske tv.station RTL:

”Jeg tror, at vi bruge KERS på baner med lange langsider.”

Mark Webber pitstop
Copyright Getty Images/Red Bull Racing


Det bekræfter teamchef Christian Horner, der til den britiske avis ‘Guardian’:

“Vi vil bruge KERS i Malaysia.”

”Det var en meget marginal beslutning ikke at bruge det (i Australien). I Malaysia er der et langt stykke ned til første sving, og vi er meget interesseret i at have det i bilen der.”

Sebastian Vettel har delte meninger om KERS
Copyright Getty Images/Red Bull Racing


Mesterskabsførende Sebastian Vettel udtalte til tyske ’Bild’ henholdsvis ’Auto Motor und Sport’:

”Vi arbejder på at få det på bilen. Det er dyrt, kompliceret og ikke grønt (miljøvenligt, red.).”