Når du skal sætte dit hold i
Motor Manager 2024, er der mange overvejelser, der skal spille ind.
Først og fremmest går det ud på at få mest ud af de begrænsede midler, igen i år er det 50.000.000 kr, man har til rådighed.
Læs reglerne godt igennem, for det der måske giver mening for dig, er ikke nødvendigvis det samme som det, der giver flest point i spillet.
Og så er det en god idé at sætte dig ind i, hvad der er foregået på holdene hen over vinteren og se på vintertestens data, også selvom vi ved, at de data langt fra viser alt.
En ting, vi dog godt kan slå fast, er, at Red Bull og Max Verstappen, igen i år må anses som absolutte favoritter.
Vintertesten blev åbnet af en Red Bull, der var markant hurtigere end det øvrige felt. Og selvom Ferrari var hurtigst på andendagen, virker det ikke til, at de reelt var hurtigere end Red Bull, der efter de første par timers test, lagde deres testforløb om, så de ikke viste deres fulde potentiale.
Hvis man vælger at bruge de mange penge på Max Verstappen, skal man også have en med i den billige ende, for at få økonomien til at gå op.
Logan Sargeant i Williams er billigste mand. Uagtet at han ikke ligefrem havde en god debut sæson i 2023, kunne han godt gå hen og vise sig som et godt bud på en billig mand, der kan give god værdi for pengene.
Set på hvordan HAAS har klaret sig, vil det kun være danskerhjertet, der skal få dig til at købe Kevin Magnussen fra sæsonstarten. Håbet er dog at HAAS, med den nye ledelse, får skruet en bedre bil sammen hen over sæsonen, og at Kevin dér kan blive et godt køb.
Hvis man skal se på én, der decideret ligner et knaldtilbud, er det Carlos Sainz Jr. i Ferrari. Ferrari ser ud til at have den næsthurtigste bil i år, og Sainz har noget at vise, da han lige nu er uden sæde efter denne sæson som følge af, at Ferrari har indgået en aftale med Hamilton.
Noget, der ligner et dårligt køb, er Alpine-kørerne. Alpine klarede sig virkelig dårligt i vintertesten, hvor det kunne se ud til, at de har lavet noget fundamentalt galt med deres nye racer. Så selvom de er rimelig billige, er der billigere kørere, der ser ud til at være et bedre køb.
For konstruktørerne, er det ikke overraskende Red Bull, der topper, og HAAS i bunden, som det bør være. Listen er bygget op, ud fra hvor holdene endte sidste år, med de navneskifte, der er kommet over vinteren.
Det betyder at Williams, der hører til i den billige ende, kan være et super godt køb, da de igen forventes at tage et skridt op af stigen. Det samme gælder for Aston Martin, der forventes at få en stærk start på sæsonen igen i år.
Mercedes er den store joker i år, efter de har lavet voldsomme ændringer til deres koncept, mens Ferrari helt sikkert vil være et af topholdene, igen i år.
Så gå ind og sæt dit hold. Tilmeld det til BMF1.dk puljen og se, hvordan du klarer dig mod skribenterne fra BMF1.dk og vores mange læsere.