Ricciardo kan blive ofret

Corona-pandemien har sat mange Formel 1 hold under pres. Et af dem er Renault, der lige nu overvejer alle muligheder. Dels at forlade sporten igen, eller skille sig af med deres dyre kører Daniel Ricciardo.

Renault F1 R.S.20 præsentation . Copyright Renault F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/4 2020 klokken 08:04

Daniel Ricciardo indgik en to årig aftale med Renault, da han valgte dem frem for Red Bull. To år, hvor det første skulle få ham på plads på holdet og det andet hvor de skulle begynde at høste.

Det andet år, som er nu, er bare ikke kommet igang, hvilket giver både ham selv og hold chef Cyril Abiteboul, en stor udfordring med at finde ud af hvordan de kommer videre.

"Som det ser ud nu, bliver vi nød til at tage en beslutning uden at sæsonen er kommet igang, hvilket naturligvis ikke er optimalt," udtaler Cyril Abiteboul.

"Under normale omstændigheder, ser vi på resultater og analyser fra de første løb og arbejder ud fra det. Sådan er det ikke i år, hvilket giver os nye udfordringer."

"Vi er blinde men har behov for at beskytte os selv. Så vi taler meget. Vi kan blive nød til at tage en beslutning uden sæsonen er kommet i gang, hvilket vi forbereder os på."

"Om det er et problem hvis han forlader os, er noget af det vi har med i vores overvejelser."

"Hvis jeg ikke så det komme, vil det være et problem for mig, hvilket er grunden til at vi taler meget og det er også derfor vi har vores akademi," sluttede Renault chefen.

Ricciardo har en årsløn hos Renault på 25 millioner €, hvilket kan være det, der får Renault til at undlade at forlænge med ham, skulle de vælge at blive i sporten.

Christian Lundgaard, der er den kører på Renaults akademi fer har rykket hurtigst op gennem rækkerne, er en af de kørere som Abiteboul holder meget øje med. Her vil de få en hurtig mand, der koster en brøkdel af det de betaler Ricciardo.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ubrugelige respiratorer fra Formel 1-teams Kevin vil gerne køre IndyCar - senere »