HAAS ikke første valg for Rich Energy

Haas har skrevet under på en sponsoraftale med energidrikfirmaet, Rich Energy som er globalt repræsenteret i 30 lande og som vil Bruge F1 til at øge kendskabet til deres energidrik på samme måde som Red Bull har gjort.

Italiens Grand Prix 2018 . Copyright Haas F1

Af: René Ogrocki (ro@bmf1.dk) d. 6/11 2018 klokken 15:11

HAAS var dog ikke Rich Energy’s første valg når det kom til at markedsføre sig i F1. Rich Energy’s adm. Direktør William Storey har nemlig været i dialog med Force India, men Force India valgte i stedet at blive til Racing Point Force India.

William Storey rejste til F1 løbet i Austin, Texas for at se efter om der var andre F1 teams der var ”tørstige” efter en god sponsoraftale og han har været set i dialog med bl.a. Williams og McLaren, men de var åbenbart ikke ”tørstige” nok, så derfor landede aftalen hos HAAS.

Der er dog flere i paddocken, der tvivler på om Rich Energy har den økonomiske styrke til at være hovedsponsor for et F1 team, men Steiner afviser dette og udtaler at aftalen er det helt rigtige for HAAS. Udtalelsen fra Steiner vækker lidt opsigt eftersom HAAS team ejer Gene Haas har brugt F1-teamet til at promovere sit værktøjsmaskine firma, og var tilsyneladende tilbageholdende med at blive overtaget af et højt profileret energidrikfirma.

BMF1 eksklusivt interview med Günther SteinerBMF1 eksklusivt interview med Günther Steiner
Copyright BMF1


Steiner siger, at nu har HAAS været i F1 i 3 år og er et etableret navn med gode resultater, og derfor er der flere der er interesseret i HAAS nu end før.

"Hvis en partner kommer og vil bidrage til vores team, hvorfor så ikke gøre det, da det giver os større muligheder for at udvikle os. Jeg tror det vil være en stor hjælp for vores team”.

Steiner nægtede at udtale sig om, hvorvidt Rich Energys penge ville være "ekstra" finansiering, eller blot ville lade Gene Haas spare på sin egen investering, men understregede, at der ikke var nogen plan for at udvide holdet.

”Det er ikke sådan, at fordi vi har fået flere penge, så lad os ansætte 200 mennesker og lad os købe en ny stor bygning. Selvom vi ansatte flere mennesker, arbejder vi stadig efter vores princip om, at vi vil være effektive", sagde han.

”Jeg tror, at vi viser, at vores forretningsmodel virker rigtig godt, og vi er ikke perfekte på nogen måde, vi kan blive bedre, men vi vil fokusere på de områder hvor vi tror, at vi er svage”, afslutter Steiner.

Så må vi håbe med sponsoratet, at Kevin og Grosjean bliver lidt hurtigere, når de får et skud energi fra deres nye hovedsponsor.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Det unge guld i F1: Vejen til motorsportens kongek Exxon hjælper Red Bull yderligere »