-->

HAAS stadig med Brembo til det Spanske GP

Barcelona 2017 pre-season test 2 - Haas F1 . Copyright Haas F1

Teamchef Günther Steiner har bekræftet, at teamet kører med Brembo bremser til det Spanske GP. Det til trods for, at Steiner efter Sochi meddelte, at teamet endegyldigt ville introducere bremserne fra Carbone Industrie, i Barcelona.

Af: Lasse Andkjær Nielsen (lan@bmf1.dk) d. 9/5 klokken 10:05

Teamet testede, som tidligere skrevet, bremser fra Carbone Industrie (CI) efter Bahrains GP og under FP1 og FP2 i Sochi, Rusland. Teamet skiftede dog tilbage til Brembo for resten af weekenden i Rusland, på grund af manglende køling af bremserne.

Günther Steiner forklarer:

"Vi testede CI bremserne i Sochi men vi fik ikke nok køling af bremserne. Det betyder at bremserne overopheder, og pedalen bliver 'lang'. Det resulterer også i et alt for hurtigt slid."

"Vi vurderede på den baggrund, at vi ikke ville kunne fuldføre løbet med CI bremserne."

Barcelona 2017 pre-season test 2 - Haas. Romain Grosjean pitstop øvelse
Copyright Haas F1


Teamet havde ellers planlagt at introducere CI bremserne med den rette køling til det Spanske GP, efter planlagte tests i Ferrari's vindtunnel.

Men det tyder altså på at problemet, eller opgaven, er større end som så.

"Vi skal nok løse det, men det tager tid" udtaler Steiner.

"Vores folk arbejder hårdt og intenst på at få det løst. De skal nok løse det, men det er meget komplekst".

"Folk må forstå at bremsesystemet i en Formel 1 racer er meget sofistikeret. Det er ikke nemt at ændre" understreger Steiner.

Alle teams har meget begrænsede testmuligheder. Derfor må der gøres brug af de frie træninger, i forbindelse med et GP, hvis der skal testes udenfor de af F1, planlagte in-season-tests. Derfor brugte HAAS FP1 og FP2 i Sochi til test af CI bremserne.

Formel 1 er generelt en meget kompleks størrelse. Både hvad angår power, men i den grad også aero. Hvis CI bremserne har brug for mere køling, vil ændringen påvirke hele luft-flowet på bilen. Derfor er det komplekst, og derfor tager det tid.

HAAS har ikke planer om at teste CI bremserne i Barcelona.

To be continued...

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Alonso bekymret Opdateringer til Renault »

RELATEREDE NYHEDER

TEMA: Kevin Magnussen

Kevin Magnussen Kevin Magnussen har kontrakt med Haas F1 indtil udgangen af 2018. I år handler det primært om at sætte den erfarne Romain Grosjean på plads, men også at score point når raceren er til det.


BMF1 om Magnussen, McLaren, Renault F1 og Haas
Se BMF1s kørerside for Kevin, hér:Kevin Magnussen
Læs alt om Haas F1:Haas F1 Team
Læs også om Renault F1:Renault F1
Eller læs om McLaren F1:McLaren F1


Nedtælling

Næste løb: Monacos Grand Prix
Dato: 27/5 2018 kl 14:10 dansk tid

Nedtælling til næste løbsstart
00 00 00 00
Se også vores TV-tider hér

Mest læste artikler

BMF1 på FaceBook


 

Aktuelt og seneste Grand Prix

Monacos Grand Prix
Løbsdato:27/5 2018
Bane:Monaco

Spaniens Grand Prix
Løbsdato:13/5 2018
Bane:Circuit de Catalunya

Optakt

    Torsdag

    Fredag

    • 1. Frie Træning
    • 2. Frie Træning

    Lørdag

    Lørdag

    • 3. Frie Træning
    • Kvalifikation

    Søndag

    Søndag

    • Start grid
    • Løbsresultat

    Seneste løb

    Placering Kører Team
    1. L.Hamilton Mercedes AMG
    2. V.Bottas Mercedes AMG
    3. M.Verstappen Red Bull
    4. S.Vettel Ferrari
    5. D.Ricciardo Red Bull
    6. K.Magnussen Haas F1 Team
    7. C.Sainz Jr. Renault F1
    8. F.Alonso McLaren
    9. S.Perez Force India
    10. C.Leclerc Sauber
    Se hele resultatet


    Tidligere F1 verdensmestre

    År Kører
    2017 Lewis Hamilton
    2016 Nico Rosberg
    2015 Lewis Hamilton
    2014 Lewis Hamilton
    2013 Sebastian Vettel
    2012 Sebastian Vettel
    2011 Sebastian Vettel
    2010 Sebastian Vettel
    2009 Jenson Button
    2008 Lewis Hamilton