Marcus Ericsson tror på skiftet til Honda-motoren

Meget kan man sige om Honda som motorleverandør, både hvad angår det positive og det negative. Og til trods for det lange fald fra tinderne, så tror Sauber-kører Marcus Ericsson på, at teamets skifte til Honda som leverandør i 2018 er det rigtige.

Bahrains Grand Prix 2017. Begge Sauber-racere under træningen . Copyright Sauber F1

Af: Frederik Langebeck (fl@bmf1.dk) d. 5/5 2017 klokken 10:05

Sauber kom i sidste uge med en melding, der fik mange til at løfte deres øjenbryn i paddocken, nemlig at de fra 2018 har skrevet kontrakt med Honda om levering af motorer til det trængte hold. Sauber kører i øjeblikket med en optimeret udgave af Ferraris motor fra 2016, og det er altså nu det samarbejde, som det schweiziske hold har valgt at stoppe, når sæsonen er kørt færdig.

Marcus Ericsson tror dog på, at skiftet er det rigtige for Sauber, og han ser meget frem til samarbejdet. Til planetf1.com udtaler han:

"Jeg tror på, at dét er det rigtige skridt for holdet. Selvfølgelig, når man kigger på det lige i øjeblikket, så ser det ikke ligefrem godt ud, for Honda har meget store problemer, men i det lange løb, er jeg sikker på, at der kommer et frugtbart samarbejde ud af det.", lyder det fra svenskeren.

Ericcson går så langt som at tro, at det for Sauber havde været en fordel for dem, hvis de havde kørt med Honda's motoriserede artilleri allerede i igangværende sæson i stedet for den motor fra Ferrari, der stadig driver bilen rundt.

"Vi kører jo med en motor fra Ferrari, der er et år gammel set ud fra specifikationer, og den kommer selvfølgelig ikke til at blive udviklet, så måske havde det været bedre for os at køre med Honda's motor i år, men det kan vi selvfølgelig ikke vide."

"Vi ved, hvad vi har på nuværende tidspunkt, og vi prøver naturligvis at få det bedste ud af den motor, som Ferrari har givet os," slutter Marcus Ericsson.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull får lang næse Alonso: IndyCar sjovere end F1 »