Nye problemer hos HAAS

De tidligere udfordringer omkring udviklingen af 2021 HAAS raceren er blevet løst, men der er fortsat et stort problem der skal løses, inden de kan sende bilen ud på banen for første gang.

Australiens Grand Prix 2020 . Copyright Haas F1

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/2 2021 klokken 10:02

HAAS har valgt at rykke en del af deres udviklingsafdeling over til Ferrari, for at være tættere på deres tætteste samarbejdspartner.

Det gav i først omgang lidt problemer med udviklingen, da der var behov for rejser mellem landende, der ellers effektivt har været lukket ned.

HAAS har fået løst det meste, men mangler en meget vigtig komponent til deres en racer, nemlig deres nye Ferrari motor.

De har det meste på plads, men for at de kan montere den nye motor i det nye chassis, skal de have nogle Ferrari folk fra Italien til England.

Med de nuværende indrejserestriktioner, får de vigtige italienere ikke lov til at komme ind i England, hvilket betyder at HAAS står med et chassis uden motor.

Ferrari-mekanikerne er ikke interesseret i at skulle 14 dage i karantæne, som reglerne foreskriver nu, hvorfor de fortsat venter på, at tingene bliver bedre.

Gunther Steiner, der rejste hjem til USA inden jul, er ligeledes ikke så indstillet på at bruge 14 dage i karantæne, hvorfor han fortsat er i USA.

Tiden går og det ser ikke ud til, at det er til HAAS-holdets fordel.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Pierre Gasly testet positiv Hvad kan F1 lære af IMSA? Og omvendt. »