Straffe til Gasly og Hartley

Både Pierre Gasly og Brendon Hartley, begge Toro Rosso, kan se frem til en startplacering bagest, når de røde lamper slukker søndag på Interlagos-banen i Sao Paulo.

Toro Rosso STR12. . Copyright Red Bull Media

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 10/11 klokken 09:11

Selv om Pierre Gasly fuldførte Mexicos Grand Prix på en 13-plads, forventer Toro Rosso-køreren, at vitale udskiftninger på bilen efter al sandsynlighed sender ham ned bagest i rækken, når starten går til Brasiliens Grand Prix på søndag.

Den endelige beslutning træffes fredag formiddag.

Gridstraf er en helt ny situation for Gasly, som hidtil har kørt i de underliggende løbsserier, hvor begrebet er fuldstændig ukendt. Det skal franskmanden vænne sig til, indrømmer han.

"At skulle acceptere alle de sanktioner, du får... det er noget, jeg aldrig har været vant til i de underliggende serier," sagde Gasly til medier torsdag i Sao Paulo.

Toro Rosso-mekanikerne får lidt at se til på Interlagos.
Copyright BMF1


"Når du kvalificerer dig til en bestemt position dér, er du sikker på at starte i den position. Men her, selvom jeg ikke kvalificerede mig i Mexico, vidste vi allerede, at medmindre vi kvalificerede os blandt de tre øverste, så ville vi starte bagest på gridden."

"Det er noget, der er lidt svært at acceptere, men sådan er det altså her," lød det fra Toro Rosso-køreren.

Årsagen til teamkammeraten Brendon Hartleys straf er en udløber af kørerens DNF (fuldførte ikke) i Mexico. Efter al sandsynlighed bliver det nødvendigt at udskifte så mange dele på motorenheden, at det ligeledes giver gridstraf til newzealænderen.

"Den enes død, den andens brød," siger et ordsprog. Således vil Toro Rossos straffe ikke være dårligt nyt for Haas F1, hvor vi finder Kevin Magnussen, idet at det Red Bull-støttede team er blandt de hårdeste konkurrenter i et meget konkurrencepræget midterfelt.

Artiklen opdateres...

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Verstappen vil have faste stewards Brasiliens GP: 1. frie træning. Hammertime »