Arjun Maini tegner kontrakt med Haas F1

Med Arjun Maini som ny udviklingskører hos Haas F1 har Indien igen fået en kører i Formel 1. Således har det amerikanske team nu hele to teenagere i stalden.

Bahrains Grand Prix 2017. Romain Grosjean i pit under løbet . Copyright Haas F1

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 11/5 2017 klokken 09:05

Haas F1 Team oplyser her til morgen, at teamet netop har indgået kontrakt som udviklingskører med den 19-årige indiske GP3-kører Arjun Maini. Således kommer den unge kører til at danne makkerpar med amerikanernes anden teenager og landsmand, 18-årige Santino Ferrucci.

Ikke uden grund er Maini en meget begejstret ung mand.

”Det er en stor ære at blive en del af Haas F1 Teams udviklingsprogram,” udtaler den 19-årige inder.

”Al min racing har været med fokus på at blive Formel 1-kører, og denne mulighed bringer mig et skridt tættere på mit mål. Jeg er vild efter at lære, forstå og opleve, hvordan et Formel 1-team arbejder.”

Romain Grosjean i regnvejr. Kina 2017.
Copyright Haas F1


”Alt hvad jeg lærer kan bruges i GP3, mens jeg forbereder mig på at nå mit ultimative mål i Formel 1,” lød det fra en glad Arjun Maini.

For både Ferrucci og Maini handler det i starten om at overvære løb og testprogrammer samt deltage i Haas F1s simulatorprogrammer.

Som nævnt har Arjun Maini deltaget i GP3-serien, hvor han i 2016 kørt 14 ud af seriens 18 løb for Jenzer Motorsport. Den 19-årige inder sluttede sæsonen på 10. pladsen med en andenplads på Hungaroring som bedste resultat.

Indien har hidtil været repræsenteret af to kørere i Formel 1: Karun Chandhok, som sluttede F1-karrieren i 2011 efter at have kørt for det nu lukkede Hispania Racing F1 og Lotus samt Narain Karthikeyan, som debuterede for Jordan Grand Prix i 2005 og siden kørte for Williams F1 og sluttede F1-karrieren i det nu lukkede HRT Formula 1 Team i 2012.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Køber Honda Sauber? Opdateringer til Kevin, Grosjean må vente »