Horner: T-vinger burde forbydes

Max Verstappens fredagens første træning blev temmelig kort. Efter at have ramt en løsrevet T-vinge fra Valtteri Bottas’ Mercedes, måtte Red Bull-køreren køre i garage efter kun 18 omgange.

Christian Horner . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 14/4 2017 klokken 20:04

Det blev ikke den bedste forberedelse for Max Verstappen under fredagens første træning på Sakhir-banen i Bahrain. Efter kun 18 omgange ramte Red Bull-chaufføren en af de meget omtalte T-vinger, som i dette tilfælde lå på banen efter at være faldet af Valtteri Bottas Mercedes-racer.

Efter mødet med T-vingen var skaden på Verstappens bil så omfattende, at hollænderen tilbragte resten af sin træning i garagen. Det skabte ikke udelt begejstring hos Red Bull.

”Jeg forventede ikke, at det ville forårsage så store skader,” udtalte Verstappen. ”Det ødelagde faktisk gulvet i bilen.”

Teamchef Christian Horner er direkte imod brugen af den omtalte vinge, og af samme årsag benytter Red Bull slet ikke T-vingen, som Bottas også havde fornøjelsen af at tabe i sidste weekend i Kina.

Max Verstappen.
Copyright Red Bull Contentpool


”Jeg er sikkert ikke den rette person at spørge, for vi vil slet ikke bruge vingen. Så alle vil bare sige, at vi ønsker at komme af med den, fordi vi ikke selv har en,” udtalte Horner efter træningen fredag.

”Men jeg mener, at Charlie (Whiting, red.), hvis han ønsker det, nu har den perfekte mulighed for at komme af med dem af sikkerhedsmæssige årsager. Jeg har dog på fornemmelsen, at de sikkert bliver her resten af sæsonen.”

”I dag forårsagede den skader for cirka 50.000 pund (ca. 439.000 DKK), så jeg mener at den burde forbydes på grund af sikkerhed og omkostninger.”

Ifølge Verstappen var skaderne årsag til, at han ikke var i stand til at køre en ordentlig løbssimulation under fredagens 2. træning, hvor hollænderen sluttede som nr. 8.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Bahrain GP: 2. frie træning - Vettel hurtigst trod Kevin: Jeg skal have en skade før jeg overvejer In »