Kevin med Honda opbakning

McLaren meldte sidste år gladeligt ud, at de havde en helt eksklusiv aftale med Honda om motorleverance i 2015; en aftale, de nok ikke er så stolte over mere. Honda melder nu ud, at de gerne vil have flere hold som kunder.

McLaren MP 4-30 . Copyright McLaren Media

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/6 2015 klokken 11:06

McLaren Honda er nok det mest omtalte samarbejde i 2015, hvilket normalt er godt, men da det store fokus i høj grad skyldes de voldsomme problemer, de har haft, var de nok gerne den massive omtale foruden.

Flere hold med Hondas motorer, betyder også flere hold at få data fra, så Hondas udmelding om gerne at levere til et hold eller to mere er ikke overraskende.

Hondas motorsportschef, Yashusa Arai, har udtalt til F1i, at han meget gerne så dem udstyre endnu et hold med deres motorer i 2016.

Dette sætter yderligere skub i spekulationerne om, hvorvidt der kommer et nyt hold på gridden, der er bakket op af McLaren-Honda, og som vil få kørere, der er hyret ind af McLaren. Det bringer helt naturligt Kevin Magnussen i spil.

Spekulationer om at Kevin Magnussen vil teame op med Stoffel Vandoorne på det kommende ART hold, ser mere og mere sandsynligt ud, dog er der også andre muligheder for at få den hurtige dansker tilbage i Formel 1 på tegnebrættet.

Flere engelske medier, der normalt er kendt for deres massive opbakning til Jenson Button, peger på, at han står overfor en fyreseddel efter indeværende sæson, og at det er Kevin Magnussen, der skal tilbage i McLaren raceren som hans afløser, mens Vandoorne kommer til Formel 1 på et andet hold (ART).

Men alt kan ske i Formel 1, så selvom der er meget, der peger på, at Kevin Magnussen kommer tilbage til Formel 1 i 2016, er der intet, der er sikkert, før kontrakten er underskrevet, og vi ser ham til start i Australien.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Og vinderne er... Goodyear tænker ikke på comeback »