8. testdag, 3/1000!

Så er det slut! Efter 8 dages test for alle F1 hold og en masse kørte kilometer, er det tid til at pakke sammen, og få gennemgået alle data inden det går løs om to uger i Australien.

Sebastian Vettel . Copyright Ferrari Media

Af: R.O. (ro@bmf1.dk) d. 1/3 2019 klokken 18:03

Det blev til 8 testdage hvor holdene fik indsamlet en masse nyttig data, som ingeniørerne kan hygge sig med de næste par uger inden det bliver alvor med sæsonstart i Australien.

De sidste to timer af testen bar præg af at alle hold testede det blødeste C5 dæk. Dog undtaget Verstappen der var på medium dækket, så vi fik ikke nogen indikation af hvad Red Bull kan med Verstappen på C5 dækket. Det skyldes at Red Bull raceren fik problemer med gearkassen og derfor kom ikke ud at køre som beregnet.

15 min. før lukketid valgte Magnussen at stoppe kort efter sving 4, vi ved ikke hvorfor, men hans racer blev smidt på fejeblad og kørt væk.

Det mest spændende i dag var kampen mellem Vettel og Hamilton. Begge var på C5 dækket og Vettel havde sat dagens hurtigste tid. Hamilton fik de bløde dæk på og gav den max gas, og kom over målstregen kun sølle 3/1000 efter Vettel!

Det viser at det godt kan blive en spændende sæson mellem Mercedes og Ferrari.

Den hurtigste kørere over alle 8 testdage blev Vettel tæt forfulgt af Hamilton. Den mest aktive i dag blev Carlos Sainz med 134 omgange.

Tider og omgange er:
1) Sebastian Vettel, Ferrari, 1:16.221, 110 laps
2) Lewis Hamilton, Mercedes, 1:16.224, 61 laps
3) Valtteri Bottas, Mercedes, 1:16.561, 71 laps
4) Nico Hulkenberg, Renault, 1:16.843, 51 laps
5) Daniil Kvyat, Toro Rosso, 1:16.898, 131 laps
6) Carlos Sainz, McLaren, 1:16.913, 134 laps
7) Romain Grosjean, Haas, 1:17.076, 73 laps
8) Daniel Ricciardo, Renault, 1:17.114, 52 laps
9) Kimi Raikkonen, Alfa Romeo, 1:17.239, 132 laps
10) Kevin Magnussen, Haas, 1:17.565, 94 laps
11) Max Verstappen, Red Bull, 1:17.709, 29 laps
12) Sergio Perez, Racing Point, 1:17.791, 104 laps
13) Robert Kubica, Williams, 1:18.993, 90 laps

BMF1 takker af for nu og håber i har fulgt med i vores opdateringer henover de to test uger.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kvindelig testkører fortsætter hos Alfa Romeo Ny Renault-motor i toppen af teamets målsætning »