Resultater fra Australiens Grand Prix:
  • 1. Frie Træning
  • 3. Frie Træning
  • Startopstilling
  • 2. Frie Træning
  • Kvalifikationen
  • Løbsresultat

Horner: Vi skruede ned for effekten

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 16/5 klokken 10:05
Med en udgået bil og 75 sekunders afstand op til løbets vinder var Spaniens Grand Prix bestemt ikke Red Bulls bedste dag på kontoret. Resultatet giver dog et forkert billede af styrkeforholdet, siger teamchefen.


Spaniens Grand Prix 2017. Fredagens frie træninger.
Copyright Red Bull Contentpool


Det startede faktisk lovende for Red Bull under lørdagens kvalifikation til Spaniens Grand Prix, hvor Max Verstappens kun var seks tiendedele fra en pole position. Men her sluttede det så for den unge hollænder.

Allerede i første sving kolliderede Verstappen med Kimi Räikkönen, Ferrari, hvorefter det var exit til begge kørere. Til gengæld gennemførte Red Bulls Daniel Ricciardo løbet uden problemer, men det var tydeligt, at australieren havde mere end svært ved at hænge på i den opdaterede RB13.

Selv om Ricciardo sluttede på en absolut godkendt tredjeplads, var det alligevel hele 1:15.820 minutter efter vinderen, Lewis Hamilton, Mercedes. Men det giver ikke teamchef Christian Horner søvnløse nætter.

"Hvis du ser på weekenden som helhed, så har vi helt klart rettet nogle af vores problemer og bestemt gjort fremskridt med bilen," udtalte teamchefen til Motorsport.



Christian Horner
Copyright Red Bull Contentpool


"Daniel (Ricciardo, red.) havde et temmelig ensomt løb og nød godt af Bottas' tidligere DNF, og stort set fra halvvejs i løbet skruede vi ned for effekten for at forsøge at forlænge holdbarheden på motoren. Den skal jo stadig køre nogle løb.”

"Farten i forhold til de forreste var temmelig vigtig, så vi har stadig masser at arbejde med. Men vi føler, at vi har gjort en del fremskridt her i weekenden. Det har givet os en meget klar udviklingsretning, og vi håber at kunne udnytte dette i de kommende løb."

Ud over at skrue ned for motoreffekten fandt Red Bull også vigtige tiendedele ved at arbejde mere hensigtsmæssigt med dækkene, noget som Ricciardo havde en del problemer med under den frie træning, især i banens sidste sektor.



Daniel Ricciardo. Spaniens Grand Prix 2017.
Copyright Red Bull Contentpool


"Afstanden (til de forreste, red.) så større ud i løbet," fortsatte Horner. "I denne weekend havde Daniel det ikke lige så godt med bilen, som Max, men dermed mener jeg ikke, at Max ville være 20 sekunder længere fremme af den grund.”

"Der er stadig problemer, for når der er et hul, som dette, så er den måde du bearbejder dækkene et meget vigtigt element. Og især på denne bane var det interessant at arbejde med dækkene. Det er et område, hvor vi giver alt for meget væk.”

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.



Mest læste nyheder

HAAS i Maserati-klæder HAAS i Maserati-klæder
Kubica ud - Sirotkin ind hos Williams Kubica ud - Sirotkin ind hos Williams
Ericsson forsvarer dårlige resultater Ericsson forsvarer dårlige resultater
Kursen sat mod Las Vegas Kursen sat mod Las Vegas
HAAS holder igen med nyansættelser HAAS holder igen med nyansættelser
McLaren tilbage på tidsplanen McLaren tilbage på tidsplanen
Tættere topkamp i 2018 Tættere topkamp i 2018
Michelin er ikke opsat på at vende tilbage Michelin er ikke opsat på at vende tilbage